Danske forældre går langt for deres voksne børn, men mange glemmer én vigtig ting

 
 

I en verden, hvor den digitale forbrugers attention span er konstant faldende, er evnen til at omsætte forbrugerindsigt til engagerende indhold helt afgørende.

Det handler først og fremmest om at skabe identifikation, hvor modtageren kan genkende sig selv i det viste indhold. Netop identifikation er drivkraften i en digital kampagne, vi i efteråret 2017 lancerede for Alka Forsikring.

Forældre gør rigtig meget for at hjælpe deres børn godt på vej i livet. Også efter de er flyttet hjemmefra. Alligevel glemmer mange at tale forsikring med deres børn. Faktisk har hver 5. unge slet ingen indbo- og ansvarsforsikring.

For at iscenesætte problemet, lod vi en række danske forældre bekende deres værste curling-synder foran kameraet.

Ligeledes udarbejdede vi en YouGov undersøgelse, der satte kolde tal på, hvor meget danske forældre gør for deres voksne børn.

Forældrenes curlingbekendelser og undersøgelsen blev omdrejningspunkt i en film, der blev lanceret på Facebook, YouTube og seedet på tværs af digitale medier.

Se filmen her.

 
 
 
 

Samtidig iværksatte vi en PR-kampagne, der satte fokus på problematikken omkring de uforsikrede unge. Historien blev taget op af førende medier.

Kampagnen vakte med det samme den ønskede identifikation i målgruppen, og videoen blev flittigt delt og debatteret på de sociale platforme. 

Faktisk skabte kampagnen så meget engagement, at filmen om danske curling-forældre blev den næstmest sete reklamefilm på YouTube i 2017. Fremfor alt skabte kampagnen en markant vækst i salget af forsikringer til unge.

Vil du høre mere om, hvordan du engagerer din målgruppe? Så lad os mødes til en uforpligtende kop kaffe.

 
 

LIGNENDE ARBEJDE

Hvem er klar, når dit fodboldliv er stolpe ud?

Hvem gider folkekirken, når man kan få Mobilepray?

Smag på det gode liv